Facebook Markalar İçin Bitiyor Mu ?
05.11.19

2010 yılı itibari ile markalar yatırımlarını Facebook – Twitter gibi sosyal platformlara yapmaya başladı.  Markalar takipçi kazanmak, içeriklerindeki  “like” sayısını arttırmak için ciddi pazarlama bütçesi ayırmaya başladı. Bunun sonucunda kullanıcıların haber kaynaklarında arkadaşlarının paylaşımından çok markaların sponsorlu içeriği daha çok yer almaya başlamıştı.

 

Facebook; Haber kaynaklarında alanında yaptığı algoritma değişiklikleri ile markaların erişimini engellemiş oldu. Bunun sebebi, Facebook’un kullanıcı dostu olması ve  kullanıcıların ana sayfasının reklamlarla kaplanmış olmasını istemediği için bir önlem olarak devreye soktu. Böylece; markaların yaptıkları paylaşımların organik erişimi bir anda düşmeye başladı.

 

Facebook tarafından gelen açıklamada 2 ana başlık referans gösterildi. Bunlardan ilki; kullanıcıların ortalamada takip ettikleri sayfaların ve arkadaşlarının yaptığı paylaşımlarla beraber ortalamada 1.500 içeriğe maruz kalmasıdır. Bu durumda kullanıcı için içerik kargaşası oluşturmaktadır. İkinci sebep ise; haber kaynağının algoritması ile alakalıdır.  Algoritmanın alt yapısında ise; kullanıcılara her paylaşımın gösterilmesi yerine kullanıcıların ilgi alanlarına göre içerik gösteriyor. Bu yüzden de kullanıcı başına maksimumum 300 içerik gösteriyor. Tüm bu sebeplerden dolayı; doğrudan bir düşüş görülmektedir.

 

Markalar Ne Yapmalı?

 

Markalar mecra ayrımından çok; kendi tüketicisini daha iyi tanımalıdır. Hem kitlesinin alışkanlıklarına uygun, hem de internette gezinirken markanın iletişim amacına uygun içerikler üretmelidir.

Unutulmamalıdır ki; sayfanızı takip eden kullanıcı sayısı kadar içeriklerinizle etkileşim kuran ve marka ile duygusal bağ kuran kullanıcılara ihtiyacınız bulunmaktadır.

Atike Tokat Çetin | Account Supervisor

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On TwitterVisit Us On YoutubeVisit Us On Linkedin